קידום אתרים בגוגל - אבקת הקסמים לעסק רווחי

אין שום ספק כי קידום אתרים אורגני בגוגל הוא אפיק השיווק הרווחי ביותר עבור כל בעל עסק בישראל. יש לנו את היכולת והמשאבים לקחת את העסק שלך למקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל, כחלק משיטת קידום אתרים בה אנחנו פועלים:

קידום אתר בדגש על עיצוב, חווית משתמש ומסע לקוח​

כחברה לבניית אתרים אנחנו מקנים חשיבות רבה על תכנון, עיצוב ותהליכי ה-UX באתר שלכם, כל אלה משפיעים באופן ישיר על תהליך קידום אתרים בשנת 2021.

100% שקיפות ומקצועיות מלאה

קידום אתרים מצריך מאיתנו להיכנס עמוק לתוך העסק שלך, ולמעשה להיות שותפים איתך לדרך. אנחנו מתייחסים ללקוחות כשותפים שלנו ומערבים אותם עמוק בתהליך – ע"י דוחות מעקב, קשר רציף וזמינות מלאה.

לידים ותנועה אורגנית לעסק

כפי שאסביר בהמשך, תנועה אורגנית היא פי כמה וכמה איכותית יותר מתנועה שמגיעה באופן ממומן – כנ"ל לגבי לידים ומכירות. אנחנו יודעים להביא לכם את התנועה האיכותית ביותר ע"י קידום אתרים אורגני איכותי.

כחלק מתהליך קידום אתרים אצלנו, אנחנו מקימים ללקוח סביבת עבודה מלאה למקסימום תוצאות:

אופטימיזציית אתר מלאה ל-SEO

נתאים את האתר שלך ונייצר לו תשתית נכונה לקידום אורגני.

האצת האתר ושיפור UX

כללי המשחק השתנו, אתר מהיר הוא אתר טוב יותר. חווית משתמש כערך עליון.

שירות בניית קישורים​

הלחם והחמאה של גוגל. אנו נבנה עבורך פרופיל קישורים אמין ומנצח.

כתיבת תוכן מקצועי​

גוגל טוענת שהתוכן הוא המלך, אז מי אנחנו שנתווכח? 🙂

קבלו הצעת מחיר מיידית!

היי, נעים מאוד. אני שמח שאתם כאן. 

עצם זה שהגעתם לכאן אומר שעשיתם את הצעד הראשון, וכנראה המשמעותי ביותר, עבורכם ועבור העסק שלכם – הבנתם את הכח והחשיבות הרבה של קידום אתרים בגוגל.

המטרה שלי במדריך המקיף הזה היא לתת לכם טעימה מאחד התחומים הכי חשובים ומרתקים שיש בשיווק הדיגיטלי, והוא היכולת לשפר את אתר האינטרנט שלכם על מנת שגוגל ידרג אותו גבוה יותר באופן טבעי בתוצאות החיפוש, או בשם הבמה שלו: אופטימיזציה למנועי חיפוש.

רוצה להיות מקום ראשון בגוגל?

האם קל להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל? ממש לא. האם אפשרי? חד משמעית כן!

ככל שתקראו יותר ותחקרו את הנושא, כך תגלו שאתם יכולים לגרום לגוגל להבין שיש המון ערך באתר שלכם, כך שלמעשה הוא ירצה לדרג אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש. 

כמובן שיש הרבה סייגים, ולא הכל נכון לגבי כל דבר – זה לא מתכון לעוגה. אבל כן עמידה במספר עקרונות בסיס לכל הפחות תקפיץ את החשיפה של האתר שלכם בעשרות אחוזים, והשמיים הם הגבול.

אתם רוצים להיות מקום ראשון בגוגל, ולאורך זמן? כנראה שתצטרכו להיעזר בשירותיו של מקדם אתרים או חברת קידום אתרים בגוגל, או לכל הפחות לקבל שעות ייעוץ והדרכה על מנת לקדם את האתר בעצמכם. קשה לעשות הכללות בקידום אתרים אורגני בגוגל, כל נושא וכל נישה היא לתחומה, אבל ישנם תחומים רבים בהם התחרות קשה ותובענית, ולכן רק ניסיון רב של איש מקצוע יותר לעזור לקצר תהליכים ולהגיע להישגים.

סביר להניח שאם הגעתם לכאן אתם נמנים באחת משתי הקבוצות הללו:

בעלי אתרים

יש לכם כבר אתר בנוי משלכם, ואתם רוצים להתחיל תהליך של קידום אתרים בגוגל על מנת לקבל יותר חשיפה, פניות ומכירות עבור העסק שלכם.

ללא אתר

אתם רוצים לבנות לעצמכם אתר, ואתם מבינים את המשמעות של בנייה נכונה של אתר והכנה שלו עבור מנועי חיפוש וקידום אתרים ולכן חוקרים את הנושא או מחפשים איש מקצוע לשני התחומים

הרוב המוחלט של האנשים משתייכים בדרך כלל לקבוצה הראשונה שציינתי, וזה כמובן לגיטימי. באופן טבעי אנשים עושים הפרדה בין תהליך הבנייה ותהליך הקידום של אתר אינטרנט. או לחילופין, בנו פעם אתר ורק עכשיו החליטו לקדם אותו באופן אורגני. 

אני אישית חושב שעצם ההפרדה היא טעות, ולמעשה חובה (ברוב המקרים) לבנות את האתר לאחר אסטרטגיית SEO מקיפה ויצירת היררכיה נכונה לקידום בגוגל – לכן יש לי חיבה מיוחדת דווקא לקבוצת הקהלים השנייה 🙂

אבל האמת? זה לא משנה, בין אם אתם בקבוצה הראשונה או השניה, בשני המקרים תהליך קידום אתרים בגוגל הוא מדויק ונכון עבורכם. 

אז לפני שבכלל נרד לפרטי הפרטים הקטנים, נזרוק מושגים מפציצים לאוויר או נדבר על שיטות עבודה – בואו בכלל נכיר את גוגל ועל מה כל הסיפור.

מה היא תוצאה אורגנית (טבעית) בגוגל?

הצגת תוצאות החיפוש במנוע של גוגל מתחלקות לשני סוגים: 

תוצאות ממומנות – למעשה מדובר במודעות פרסום, שבעלי האתרים משלמים עליהם כסף במערכת הפרסום של גוגל (לא ניגע כאן בכלל בקידום ממומן בגוגל, כי זה נושא שונה לגמרי).

תוצאות אורגניות – התוצאות הטבעיות של גוגל, אלו שמבוססות על אלגוריתם החיפוש של מנוע החיפוש.

תוצאה אורגנית מול ממומנת בגוגל

עכשיו אתם בטח אומרים בלב: "אז רגע סתיו, אם תוצאות החיפוש הראשונות הם גם ככה מודעות, למה שנרצה בעצם לבצע קידום אתרים אורגני, ולא ממומן?"

אז כן, זו שאלה נפוצה מאוד. יש המון המון סיבות מדוע ללכת על אורגני ולא ממומן. אני אתן פה רק את הנבחרות מבינהן בשביל להשאיר לכם טעם של עוד:

  • ככלל, רוב הגולשים מעדיפים להכנס לתוצאות החיפוש האורגנית, כי מבחינתם הם יותר אמינות – למעשה מדובר על בין 70-80% מקהל המחפשים בגוגל על פי המחקר הזה.
  • גולשים שמגיעים לאתר באופן אורגני הופכים להיות לידים רציניים יותר, בעלי אחוזי סגירה גבוהים יותר – על פי Ahrefs מדובר על 14.6% אחוזי סגירה על כל ליד אורגני.
  • סמכות ומוניטין – עם השנים נוצרה יוקרה וסמכות עסקית למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, דבר שמשליך באופן ישיר על ביצועי העסק שלכם, מן הסתם.
  • השקעה בנכס דיגיטלי מניב, שהוא האתר שלכם – כשאתם מקימים קמפיין של קידום ממומן אתם למעשה קונים תנועה מגוגל. פשוטו כמשמעו. תסגרו את הברז ולא תשלמו כסף? התנועה שלכם לא תגיע. בקידום אורגני אתם אמנם משלמים עבור שירותיו של איש SEO, אבל מגדילים באופן תמידי את אתר האינטרנט שלכם ומביאים אליו תנועה כתוצאה מהאיכות והסמכות שלו. וזה דבר יציב יותר וברוב המוחלט של המקרים – גם כלכלי ומשתלם יותר.

מה הוא תהליך קידום אתרים אורגני (SEO)?

בואו נבחן שניה את ההגדרה עצמה, כי אז יהיה לנו יותר קל:

על פי גוגל, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) הוא תהליך שמבצעים בדף אינטרנט על מנת להפוך אותו לידידותי וטוב יותר לקריאה עבור מנוע החיפוש. די הגיוני סה"כ. וויקפדיה מוסיפים, שקידום אתרים אורגני בגוגל הוא שיפור מתמיד של איכות וכמות התנועה האורגנית לדף אינטרנט שמגיעה ממנוע חיפוש כזה או אחר.

בשביל שנצא לדרך עם הכלים הנכונים אנחנו חייבים להבין את הבסיס, ובשביל להבין אותו אנחנו צריכים להתעכב וללכת קצת אחורה בזמן לראשית עידן האינטרנט.

למרות שהיום זה נראה לנו הכי טבעי בעולם, בואו נבין מה הם מנועי חיפוש, וקצת על ההיסטוריה שלהם:

מהו מנוע חיפוש?

מנועי חיפוש, וכמובן גוגל בפרט, שינו לגמרי את הדרך שבה אנחנו צורכים היום מידע. בטווח זמן קצר של 20 שנה (וכן, זה קצר) גוגל הצליחו לחולל מהפכה עצומה במיפוי המידע האנושי וביכולת להגיש את המידע הזה בצורה מדויקת ומיידית אצל כל משתמש על פני הגלובוס.

כמובן שהדברים לא תמיד היו כך. 

עד שנות ה-90 המאוחרות לא היה שום גוף שאיגד תחתיו רשימות אתרי אינטרנט לפי נישות או תחומים, שלא נדבר על מיפוי מידע או דירוג תוצאות.

רק בשנת 1996 קמה לה חברה בשם "יאהו" שיצרה מערכת שתהיה לימים המנוע חיפוש הראשון בעולם. החברה, שהוקמה ע"י סטודנטים מאוניברסיטת סטנפורד, הקימה אתר אינטרנט שהיווה מעיין אינדקס בעל תיקיות של כתובות אתרי אינטרנט נבחרים לפי תחומים ונישות. בעלי האתרים היו צריכים להגיש באופן אקטיבי את האתר שלהם ולרשום אותו במנוע החיפוש, ואופן ההצגה של האתרים היה אקראי ולא על בסיס חוקיות מסוימת.

כמובן שאחרי יאהו קמו עוד כמה וכמה מנועי חיפוש שעבדו באותה שיטה: "יש לכם אתר מגניב? בואו תשלחו את הכתובת אלינו ונציג אותו אצלנו באינדקס".

בשנת 1998 חלה נקודת מפנה בעולם מנועי החיפוש כאשר שני סטודנטים (גם הם מאוניברסיטת סטנפורד), לארי פייג' וסרגיי ברין, הקימו מנוע חיפוש חדש – שכמובן לימים יקרא "גוגל".

אנחנו עוד ניגע בהרחבה בצורה הטכנית שבה גוגל עובד, אבל חשוב להדגיש כאן את ההבדל והחידוש שפייג' וברין הביאו איתם: בעוד מנועי חיפוש אחרים כמו יאהו הציגו אתרים כרשימה אקראית, המערכת של פייג' את ברין הציגה את תוצאות החיפוש בצורת דירוג על בסיס סמכות ואיכות האתר, ולמעשה פיתחה אלגוריתם דירוג אתרים למנוע החיפוש (שכמובן השתכלל מאוד ככל שעברו השנים).

והשאר היסטוריה. השיטה של גוגל למיפוי ודירוג המידע גרמה, כאמור, למהפכה בחווית המשתמש. הנחת הבסיס של גוגל היא פשוטה מאוד: "אתה תחפש מידע, ואנחנו נמצא לך את אתרי האינטרנט הכי מדוייקים, שיספקו לך את המידע הכי רלוונטי לשאילתא שהזנת".

גוגל בשנת 1999 מקור: wayback machine

עכשיו אתם בטח אומרים לעצמכם: "בחייאת סתיו, למה אכלת לנו את הראש עם כל השיעור בהיסטוריה הזה?". אז זהו, שלמעשה כל ההקדמה הזאת בדיוק עונה לנו על השאלה.

כי אם המנוע של גוגל עובד לפי חוקיות מסוימת, או סט תנאים ובדיקות כאלה ואחרות, אז תהליך של קידום אורגני, או של איש SEO, הוא למלא אחר סט הכללים הזה – כל זאת על מנת לגרום למנוע של גוגל להבין שהוא צריך לקדם את אותו אתר אינטרנט ולהציג אותו בראש תוצאות החיפוש. 

אמנם אני מציג את זה כאן כתהליך עבודה פשוט מאוד, אבל הוא לא. למעשה גוגל השתדרגו מאוד במשך השנים, ואלגוריתם החיפוש שלהם היום מביא בחשבון המון פרמטרים ונושאים שהוא בוחן (ליתר דיוק, יותר מ-200 פרמטרים שונים שעוד נרחיב ונדבר על חלקם), כך שעבודת קידום אתרים אורגני היא דבר מורכב יותר ממה שנדמה תחילה. 

בכל מקרה, עד עכשיו הבנו כמה דברים: הכרנו את ההיסטוריה של מנועי החיפוש, הכרנו יותר את גוגל והבנו על בסיס מה הוא מציג את תוצאות החיפוש שלו, ובשורה התחתונה – חידדנו סופית את הכח העצום שיש בקידום אתרים אורגני.

איך מנוע החיפוש של גוגל עובד?

אין ספק שבשביל לעשות עבודת קידום אתרים טובה צריך להבין בדיוק מה גוגל עושה מאחורי הקלעים. כמובן שרב הנסתר על הגלוי, אבל מנגנון העבודה הבסיסי של גוגל גלוי ואפילו מפורסם על ידם.

גוגל מחלקת את אופי העבודה של מנוע החיפוש שלה ל-3 שלבים עיקריים:

סריקה (Crawling) – מנוע החיפוש סורק את רשת האינטרנט באמצעות רובוטים שנקראים Crawlers (בעברית: זחלנים), ומאתר דפי אינטרנט חדשים או כאלה שעודכנו. 

אין זחלן אחד כזה, יש המונים של זחלנים ברשת שכל התפקיד שלהם הוא לחפש אחר דפי אינטרנט. כמו כן, גוגל משתמש במספר אדיר של מחשבים ומשאבים על מנת לסרוק את רשת האינטרנט באופן קבוע, מדובר על מיליארדים רבים של דפי אינטרנט שנסרקים כל הזמן ועל פי חוקיות זמן מסוימת. על פי גוגל עצמם, באותם רובוטים קיים אלגוריתם פנימי שמודד ומחליט מתי ובאיזו תדירות לסרוק כל אתר. 

כל דף אינטרנט כזה נסרק על ידי גוגל, ומאוחסן ברשימה אחת גדולה שאותה לאחר מכן הוא בודק ומודד. על פי גוגל עצמם, ישנם המון שיטות למציאת הדפים החדשים הללו על ידי הזחלנים, אבל ברוב המוחלט מדובר על קישוריות בין דפי אינטרנט (דף אחד שבו יש קישורים לדפים נוספים, ולהם קישורים נוספים וכן הלאה).

מיון (Indexing) – גוגל לוקח את רשימת דפי האינטרנט מהשלב הראשון, פוגש את הדפים שוב ומתחיל לבחון ולנסות להבין באיזה נושא הם עוסקים, את רמת האתר והתוכן שבו.

הוא משתמש בתוכן הדף עצמו, בתגיות HTML נבחרות (כמו תגית הTITLE של הדף ותגיות הכותרות: H1-H6), בתמונות הרלוונטיות שמוצגות בדף, במשקל הדף והקוד שלו, וכן בפרטמרים נוספים. 

בסופו של דבר הוא מייצר מאגר ענק של מסמכים (Documents), כל מסמך הוא למעשה ייצוג של דף אינטרנט ברשת שבו יש אזכור לפרטי אותו דף, תוך מענה על הפרמטרים והסטנדרטים שגוגל מודד.

הצגת תוצאות החיפוש – לאחר שני השלבים הראשונים, בהם גוגל סרק את הרשת ומיין את דפי האינטרנט במקומות רלוונטיים במאגרים שלו, הוא למעשה מוכן לבצע דירוג של אותם דפי אינטרנט ומחכה לשאילתא מתוצאות החיפוש. כשמגיע אחת כזאת, המנוע של גוגל מחפש את אותם מסמכים שמייצגים את הדפים שמתאימים לשאילתא, ומחזיר לגולש את תוצאות החיפוש כמו שהוא מאמין שהם הכי מדויקות עבורו.

הוא מציג את אותם דפים בתוצאות החיפוש תוך שהוא מדרג אותם ומתייחס למספר רב פרמטרים בהתאם לשאילתא שנשאלה: שפת השאילתא, מיקום הגולש, סוג המכשיר ממנו בוצע החיפוש, תוכן האתר, מהירות וחוויית משתמש, חווית מובייל טובה ועוד המון פרמטרים נוספים.

זחלני גוגל, אילוסטרציה

חשוב לציין שבהקשר הזה, גוגל נותנים המון מידע לגבי הצורה הבסיסית שבה מנוע החיפוש עובד, אך המידע הזה מוגבל ביותר. אין כאן ולא תהיה כאן את התמונה המלאה – לפחות לא מגוגל עצמם. 

גוגל לא חושפים את מה שנקרא "האותיות הקטנות" באלגוריתם שלהם, אבל כן נותנת בסיס נכון לעבודה, לכן הרבה מתהליך של קידום אתרים בגוגל הוא המון ניסוי וטעייה, תהליכים מדויקים, A/B טסטינג ומדידת הצלחות. 

 

אני ממליץ לכם מאוד לבקר באתר הזה של גוגל, בו הם מציגים בצורה נעימה וקלילה המון מידע לגבי מנוע החיפוש שלה. מודה שאני לא הכרתי את האתר הזה, שמלווה בסרטונים כיפים ואיורים. שווה לבדוק.

קידום אורגני: כל אתר הוא עולם ומלואו

לסיכום, דיברנו פה על כמה דברים. קודם כל, נתתי לכם יותר מדי סיבות למה כדאי לכם מאוד לעבוד איתנו בקידום האתר שלכם בגוגל. לאחר מכן הכנסתי אתכם לעולם המקצועי המופלא של קידום אתרים (SEO), דיברנו על ההבדלים בין אורגני וממומן, ההסטוריה של מנועי החיפוש ולבסוף על הצורה שבה גוגל עובד על מנת להציג לכם את התוצאות הרלוונטיות ביותר.

סתיו קמיל

יזם, מעצב אתרים ואיש שיווק דיגיטלי החל מ-2014. מתמחה בבניית אתרים בעיצוב אישי, קידום אורגני בגוגל (SEO) ובניהול מוניטין. נשוי +1 וגר ברמת גן. 

קבלו הצעת מחיר מיידית!