דפי נחיתה מנצחים - כך עושים את זה

אתם רוצים להצליח לייצר רווח בדיגיטל? דפי נחיתה הם המוצר האידיאלי עבורכם. חברתנו מתמחה בבניית דפי נחיתה מעוצבים ומאופיינים בול לרוח הקמפיין שלכם. 

תהליך בניית דפי נחיתה אצלנו - השיטה המנצחת
אפיון מפורט

אנחנו מבצעים תהליך אפיון מלא בדומה לתהליך האפיון שאנחנו עוברים בבניית אתרים מלאים. האפיון תורם לנו להבין מול מה אנחנו מתמודדים – הן מבחינה אסטרטגית פונקציונאלית (קהלי יעד) והן מבחינה עיצובית. 

כתיבת תוכן שיווקי

כפי שאמרתי, כתיבה שיווקית איכותית היא המפתח המרכזי להצלחתם של דפי נחיתה. אנחנו בעת הצורך משלבים כותבי תוכן מקצועיים שיודעים לבנות תסריט סדור לדפי הנחיתה שלנו.

עיצוב מותאם אישית

אין אצלנו תבניות או טמפלטים. אנחנו מעצבים דפי נחיתה באופן אישי ותפור על פי מידות הפרוייקט והלקוח. רק כך אפשר לספר את סיפור המותג בצורה מושלמת.

בניית דפי נחיתה בוורדפרס

להבדיל מהמון חברות שבונות דפי נחיתה במערכות צד שלישי סגורות כאלה ואחרות, אנחנו משתמשים במערכת הפופולרית בעולם שמאפשרת 100% גמישות לפרויקט.

קבלו הצעת מחיר מיידית!

הם מסביבנו כל הזמן ובכל במקום. זה לא משנה באיזה סוג של ערוץ שיווקי בחרתם, או איך נראה משפך המכירה שלכם – כנראה שתצטרכו להשתמש בדפי נחיתה או לבנות לעצמכם דף נחיתה שיווקי.

אבל האם עצרתם את עצמכם ושאלתם, רגע לפני שרצתם למעצב גרפי או בונה אתרים, מהם בעצם דפי נחיתה והאם אתם באמת צריכים אותם?

זה בדיוק הנושא שאני רוצה לדבר איתכם עליו 🙂

במאמר הבא נדבר על עיצוב דפי נחיתה: נבין מהם דפי נחיתה בכלל ולמה הם משמשים, נשאל את עצמנו מדוע אנחנו צריכים אחד כזה ולבסוף ניתן את הדגשים המנצחים בנושא עיצוב דפי נחיתה שישאירו למתחרים שלכם אבק.

קפצו ישר לנושא:
מדוע אתם צריכים דף נחיתה?
דגשים מנצחים לבניית דף נחיתה

מה זה דף נחיתה?

אני די בטוח שבשנת 2021 כמעט כל אדם נתקל במושג "דף נחיתה" או "עמוד נחיתה", ואולי אפילו מבין את משמעות המושג ברמה הכללית, אבל חשוב מאוד שנחדד את הדברים. 

דפי נחיתה הם עמודים ספציפיים באתר, בדרך כלל מופרדים ממבנה האתר עצמו, שיש להם מטרה ספציפית ויחידה – והיא להמיר (To Convert) את האורחים שמגיעים לביצוע אירוע מסוים ויחיד. 

המטרה (סוג ההמרה) יכולה להשתנות: דפי נחיתה קלאסיים בדרך יתעסקו באיסוף פרטים של מתעניינים (לידים), אחרים יאספו כתובות מייל לרשימת תפוצה, ישנם דפי נחיתה להרשמות לכנסים או אירועים, וגם כאלה שמתעסקים ברכישת מוצר/קורס דיגיטלי.

המשותף לכל אלה היא המטרה הברורה והמוגדרת: להביא את הגולש ש"נוחת" בדף לביצוע הפעולה הספציפית שהוגדרה.

דוגמא לדף נחיתה

לכן, ברוב המקרים, לא תראו אף אינטראקציה או טריגר שיגרום לגולש לסטות ממטרת העמוד (שלא נדבר על לנטוש את העמוד עצמו): לא תראו כפתורים לעמודים פנימיים נוספים באתר, לא תראו קישורים לאתרים חיצוניים ובדרך כלל גם לא תראו את תפריט הניווט של האתר (אלא אם מדובר על ONE PAGER – תפריט ניווט פנימי לאותו עמוד). כמובן שיש יוצא מהכלל, וניתן גם לשלב עמוד נחיתה כעמוד שירות בתוך אתר – אך צריך להבין את ההשלכות של נטישת העמוד ולקחת אותן בחשבון.

בעלי עסקים: מדוע אתם צריכים דפי נחיתה?

דילמה שאני בטוח שכולכם חשבתם עליה, ואני נוטה לפרק אותה לשני סוגים שונים של קהלים: כאלה שיש להם כבר אתר ושוקלים האם או מדוע לבנות דף נחיתה נפרד, והשני הם אלה שאין להם אתר בכלל – ותוהים האם דפי נחיתה הוא שירות שיספיק עבורם או לא. אז בואו נפרק את זה:

יש לכם אתר, האם אתם צריכים דפי נחיתה? – הכל שאלה של הצורך שעומד מאחורי בניית העמוד. אם מדובר על פרוייקט נפרד שעבורו אתם מקימים קמפיין פרסום שיוביל מתעניינים פוטנציאליים (על-ידי פרסום ממומן לדוגמא), ואתם זקוקים לביצוע של מטרה ספציפית אחת (רישום פרטים אישיים, רכישת מוצר וכו') יותר נכון להביא את התנועה לעמוד נפרד שלא יהיה חלק מהאתר ולכן דפי נחיתה הם הפתרון האופטימלי. דוגמאות רלוונטיות הם השקה של שירות חדש בעסק שלכם, מוצר חדש או קורס דיגיטלי שעולה לאוויר. ההגיון שעומד מאחורי ההחלטה הזו היא שהתנועה שהבאתם לעמוד עלתה לכם כסף, וכל הכסף שהושקע צריך להיות ממוקד למטרת העמוד עצמה ולא לשום דבר אחר. אם תרצו לבצע את המשימה באופן מושלם, הייתי ממליץ לכם להוסיף עמוד שירות חדש לאתר שלכם (שיספר על המוצר החדש), אך את התנועה של הקמפיין להוביל לדף נחיתה נפרד וספציפי. כך תשיגו שתי ציפורים במכה אחת – גם הרווחתם תוכן באתר, וגם בניתם דפי נחיתה יעילים.

אתם מתעניינים בבניית אתר, ושוקלים לבנות דף נחיתה במקום – דילמה מוכרת מאוד, בעיקר בגלל תג המחיר של אתרי האינטרנט. זה לא שבניית אתר תדמית פשוט עולה המון כסף – נהפוך הוא. תחום בניית האתרים עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות והמחיר היחסי לבניית אתר ירד, אך עדיין ישנם עסקים מסוימים ש6000-8000 ש"ח לאתר תדמית הוא מחיר יקר להם, וזה לגיטימי. 

כאן האופציה של דפי נחיתה ONE PAGER נכנסים. מדובר על דפי נחיתה שמתפקדים ומעוצבים כאתר שלם של דף אחד, מחולקים לסקשנים ובעלי תפריט ניווט נוח. זהו פתרון יעיל עבור עסקים שאינם רוצים אתר תדמית שלם בגלל המחיר שלו, היות ודפי נחיתה הוא מוצר זול יותר וזה בדר"כ מספיק ל-90% מהעסקים. 

חשוב מאוד להבין שעל אף הפתרון היעיל, דפי נחיתה כאלה לא חפים מחסרונות: יש גבול לכמות התוכן שאפשר להכניס לדף נחיתה אחד וספציפי, מבלי שיסיח את דעת הגולשים ויהיה מעייף. כמו כן, קידום אורגני (SEO) בדפי נחיתה הוא כמעט ולא קיים (אלא אם מדובר על תחום סופר סופר נישתי וגם אז זה מאתגר), לכן אם רוצים לקדם את האתר ולהביא תנועה טבעית – דפי נחיתה יעשו פחות טוב את העבודה ועדיף לשקול לבנות אתר תדמית שלם עם יותר תוכן.

מוקאפ - פסיכודרמה

המדריך שלי ליצירת דפי נחיתה מפלצתיים שיביאו לכם ערימות של המרות

אז חפרנו מספיק. אתם צריכים לבנות דפי נחיתה לשירותים שלכם בעסק? שמח לשמוע! אחרי המון שנים של נסיון בעולם הדיגיטל ובעיצוב דפי נחיתה, אני משתף אתכם כאן ב-10 דגשים מנצחים שתמיד עוזרים לי לבנות את דף הנחיתה המקצועי ביותר עם התוצאות הטובות ביותר:

1. עיצוב מושקע ומנצח לדפי הנחיתה שלכם יוביל אתכם לניצחון

אני רואה המון אנשים שמזלזלים בנושא העיצוב כאשר הם ניגשים לבניית דפי נחיתה. במקרה הטוב הם מתלבשים על איזושהי תבנית עיצובית גנרית שלא קשורה למטרת הקמפיין, ובמקרה הרע הם פשוט פולטים את כל התוכן אחד מתחת לשני על גבי עמוד לבן ומקווים לטוב. מעבר לעובדה שעיצוב מרושל מעיד משהו על נראות המותג והמוניטין שלו, דפי נחיתה שאינם מעוצבים בקפידה ימירו פחות טוב, יובילו לנטישות ול-BOUNCE RATE גבוה. אני ממליץ לכם ללכת לאיש מקצוע שמעצב באופן אישי וספציפי את עמוד הנחיתה למטרת הקמפיין, בונה יחד איתכם את הסיפור ומעניק לאותם דפי נחיתה חיים ושפה ע"י עיצוב איכותי.

2. השקיעו בכתיבה שיווקית

להבדיל מנושא העיצוב בדפי נחיתה, שאמנם תורם מאוד לאחוזי ההמרה והוא חשוב מאין כמוהו, כתיבה לא טובה ומשכנעת של דפי נחיתה תוביל אתכם בוודאות לכישלון הפרויקט. אני יכול להגיד שראיתי בחיי דפי נחיתה מזעזעים ביותר בנראותם שהמירו בכמויות מטורפות הודות לכתיבה שיווקית ברמה גבוהה. לכן, אני לא אומר לא להשקיע בעיצוב חלילה, אבל חובה עליכם להשקיע בכתיבה טקסט משכנע בדפי הנחיתה שלכם. 

אני אישית חושב שעדיף לתת את המלאכה לאיש מקצוע (במקרה הזה קופירייטר) בעל שם ותוצאות, וזה מה שאני ממליץ ללקוחות שלי לעשות. כתיבה שיווקית היא מקצוע ויש אנשי מקצוע מוכשרים שיודעים לעשות את זה בצורה מושלמת, אז לכו לאחד כזה.

3. נסחו הצעה רלוונטית ומשכנעת

אנחנו עדיין מדברים כאן על תוכן, אבל יותר על מיקרו-קופי. אתם צריכים לחשוב בכובד ראש על משפט ההצעה, משמע הכותרת הראשית שתעמוד בראש דף הנחיתה, ולוודא שני דברים עיקריים: 

  • רלוונטיות – כותרת הדף היא ההצעה הרלוונטית ביותר למטרת הקמפיין ומשקפת באופן מושלם את הנושא. 
  • משכנעת – כותרת הדף, ההצעה עצמה, צריכה לשכנע את המבקר בעמוד מיד כאשר קרא אותה לרצות להשאיר פרטים. כל המשך העמוד הוא רק "קונטרה" להצעה המשכנעת. 

במילים אחרות, אתם צריכים להשקיע מאמץ רב בכך שהתנועה שתגיע לאתר (שבתקווה כמובן תהיה סופר מדויקת לקהל היעד) תשתכנע כבר מהחלק העליון של דפי הנחיתה שלכם הודות להצעה סופר רלוונטית ומשכנעת בכותרת הדף.

4. צרו הנעה לפעולה (CTA) ברורה ופשוטה

עם ההצעה הרלוונטית והמשכנעת של הסעיף הקודם, צריכה לבוא הנעה לפעולה: משפט מחץ שמציג לגולש מה הוא בדיוק צריך לעשות על מנת לבצע את ההמרה. דוגמא קלאסית: "רוצים לקבל X? מלאו את הפרטים שלכם בטופס הבא". ההנעה הפעולה הזו היא אקט קריטי וחשוב, שכן בלי CTA מדויק לא תיווצר לכם שום המרה, מה שאומר שתהיה נטישה.

5. מקמו טופס להשארת פרטים כבר בחלק העליון

בהמשך ישיר הסעיפים הקודמים, אתם תרצו לתת למשתמש את ההזדמנות להשאיר פרטים כבר אחרי שקרא את הכותרת והשתכנע. למה? כי בדפי נחיתה אין ימינה ושמאלה, ואין מקום לטעויות. בדרך כלל מדובר בתנועה ממומנת שעולה כסף, ואם יש לנו את האפשרות לקבל את פרטי המשתמש כבר על התחלה, כדאי שנעשה זאת. 

במקרה של רכישת מוצר, אפשר ליצור כפתור עוגן (Anchor Button) שיוביל את המשתמש ישירות לתיבת הרכישה בסוף העמוד, או לחילופין למקם תיבת רכישה נוספת בראש העמוד.

6. צרפו סרטון וידאו קצר וקולע

דפי נחיתה איכותיים הם כאלה שמשתמשים במספר רב של מדיומים, ומאפשרים לגולש להשתמש במה שנוח לו. דוגמא מצוינת היא סרטון וידאו שימוקם בראש דף הנחיתה. אני אקדים ואגיד שלא צריך לייצר סרטון תדמית בעשרות אלפי שקלים אם אין לכם את התקציב המתאים. היום כל סמרטפון יכול לייצר סרטון וידאו מכובד, ולכן גם סרטון פשוט של דקה או שתיים עם המסר הנכון יעשה כאן את העבודה.

7. בודדו את היתרונות המובהקים שלכם ביחס למתחרים, ושימו על כך דגש משמעותי

אלה שיעורי בית שאתם צריכים לבצע טרם בניית הדף בפועל. בצעו מחקר מקדים על בסיס המתחרים שלכם בתחום, והוציאו יתרונות מרכזיים שמאפיינים אתכם, כך שאלה יובילו את מסע הלקוח בדף הנחיתה. הגולשים הפוטנציאליים שיגיעו אליכם ירצו לדעת קודם כל במה אתם שונים מכל השאר. אל תתנו להם לחפש את זה, אלא שימו את זה בקדמת הבמה – כמה שיותר מוקדם.

8. פרקו את השירות שלכם ליחידות שירות קטנות יותר (פיצ'רים) והציגו אותם בצורה מסודרת

הרבה יותר קל לעכל נושא או רעיון מסוים במנות קטנות של תוכן. יתר על כן, אם מדובר במוצר או שירות מסוים מלאכת הפירוק הזאת תיתן ללקוח תחושה שמקבלים מאותו שירות הרבה יותר. הציגו את הפיצ'רים של העסק שלכם בצורה מסודרת – השתמשו באייקונים ובתמונות מתאימות שיקלו על ההבנה והחיבור והקפידו לפרט מספיק על כל תת תוכן שכזה.

9. הקצו לעצמכם הרבה מקום לביקורות ועדויות חיובות עבור השירות שאתם מציעים

אתם יכולים להעיד על עצמכם שכשאתם מתעניינים בשירות או מוצר מסוים, הדבר הראשון שתעשו הוא לחפש המלצות או ביקורות על אותו אדם. דפי נחיתה איכותיים הם כאלה שלא משאירים מקום לספק, ומציגים עדויות וביקורות חיוביות – והרבה. פנו ללקוחות שלהם ובקשו מהם להמליץ עליכם תוך שהם מציגים את שמם הפרטי, ורצוי אפילו תמונת פרופיל. למיטבי לכת יש גם עדויות וביקורות בוידאו, שזה בכלל שם את רמת האותנטיות וההוכחה החברתית (Social Proof) בליגה אחרת לגמרי.

10. רספונסיביות: צרו את דפי הנחיתה שלכם תוך מחשבה על המובייל

אתם בוודאי יודעים שרוב הגלישה באינטרנט מתבצעת מהמכשירים הניידים, ולכן המחשבה על בניית דפי נחיתה ממירים ואיכותיים צריכה להיעשות תוך מחשבה על גולשי המובייל (גישת Mobile First). מה זה בעצם אומר? שבראש ובראשונה דפי הנחיתה צריכים להיות 100% רספונסיביים לכלל המכשירים, חלילה שלא יוגשו עם תכנים חתוכים או מוסתרים. מעבר לכך, העיצוב צריך להיות מוכוון מובייל ולהיות מוצג בצורה קולחת ומסודרת – לא פחות מגרסת הדסקטופ.

אז בואו נסכם

העולם של דפי נחיתה הוא מרתק ואני ממליץ לכם לחקור אותו הרבה ביותר. במדריך זה נתתי לכם מספר דגשים שעבורי הם סופר קריטיים עבור יצירה של דפי נחיתה שיכניסו רווחים לעסק.

אתם מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה שיש לכם ואשמח לסייע.

סתיו קמיל

יזם, מעצב אתרים ואיש שיווק דיגיטלי החל מ-2014. מתמחה בבניית אתרים בעיצוב אישי, קידום אורגני בגוגל (SEO) ובניהול מוניטין. נשוי +1 וגר ברמת גן. 

קבלו הצעת מחיר מיידית!